#grafiskdesign #artdirection #motion #film #foto

36 olika loggor i Cedervalls nya identitet

 

Cedervalls identitet var way over due och Apan med Postnormal Productions fick äran att tänka nytt, göra nytt och förvirra.

Det började enligt konstens alla regler med workshops för att vrida och vända i saker som målgrupp, konkurrenter och andra viktiga grejer. Såklart med diagram, swot-analyser och sånt där fräckt som ingen riktigt fattar.

 

Cedervalls logotyp togs fram i nio versioner, där varje version har en bokstav utbytt till en krumelur.

Sen blev det fullt ös med kreation och produktion av logotyp, webb, ppt-mallar, merchandise och Teams-bakgrunder etc.

Cedervall var också nöjda med det första spår som presenterades, vilket var peppigt för arbetet och gav en bra skjuts i att fortsätta ta fram en lustfylld, bizniz-mässig och unik identitet. Det var viktigt för Cedervalls VD Björn att identiteten skulle kännas lite “Shululu”. Om du inte vet vad Shululu betyder så är det alltså vad Lilla Al Fadji brukar säga. Krumelurerna fick helt enkelt brytas ut och representera det oväntade och lekfulla som finns i företagets kultur.

 

En sekundär version med bruten ordbild togs också fre för de situationer där logotypen behöver få plats i en tajtare plats. Nu fanns det helt plötsligt 18 versioner av logotypen.

Efter att den nya identiteten med hemsida togs fram forsatte arbetet med att fotografera och filma Cedervalls projekt, vilket kändes extra extra bra för Apan. Att få så axet och även skörda limpan, som en säger.